måndag 24 september 2007

Bästa laget vinner alltid?

Pedro Lopez mål igår mot mäktiga Real Madrid är inget annat än ett riktigt klassmål, modet att våga skjuta därifrån är imopnerande, sträckt vrist otagbart för Casillas.
Funderar på om svenksa spelare tränar lika mycket skott som spanjorer? Har inte alla svenska vikingar lika mycket mod som den lille spanske högerbacken?
Pedro Lopez kanske nyligen besökt Söderstadion och annamat Bajen fansens ramsa "Våga skjuta tufft att göra mål".
Det handlar nog just om det, att våga.

Under matchen mellan det underhållande nykomlingarna Valladolid och Real igår så kom jag och tänka på en intressant konversation jag hade med min 12 årige fotbollsintresserade styvson häromdagen.
Han frågade mig om vilket som var det bästa laget i matchen mellan Larissa och Blacburn i UEFA cupeen.

- Jag tror inte att vara "bäst" är det viktígaste när man spelar match, det är nog andra faktorer som styr.
- Men Blackburn spelar ju i Premier League dom kommer krossa.
- jag tror att inställningen och hjärtat är viktigare än i vilken liga man spelar och hur mycket pengar man har.
- Men varför visar inte alla lag bäst inställning jämt då? Då är det ju roligare så man inte vet vem som vinner.

Klok 12åring.
Larissa slog sedan överraskande Blackburn med 2-0, dock så har Larissa mycket kvalite som inte är så känd med spelare som den gamle Ibrahima Bakayoko tidigare Marseille och Everton.

Just det som min kloke 12årige son sa i veckan slog mig tydligt under matchen igår, tror man på det man gör och har en väldigt inställning kommer man långt.
Ska bli intressant att följa Valladolid, Real Madrid vet man alltid var man har.. eller?

/Baresi

1 kommentar:

Unknown sa...

Real Madrid kommer krossa iår!