onsdag 10 oktober 2007

Supertalang till Allsvenskan?

Landslagsuppehåll i nästan 2 veckor, skönt tycker vissa själv får jag abstinens av att inte se toppfotboll, och inte tala om hur mycket jag kommer att sakna Eurogoals på måndag.
Jag får se till att stilla min abstinens med att se matcher från lägre divisioner i Stockholm, kvalmatcher till div 3 kan vara spännande...
Apropå landslagets presskonferens när Robert Laul frågade Lagerbäck om vilka han trodde skulle starta i Liechtenstein så blev svaret något diffust, några ..Ehmmm..och några Hmmm...senare så fattar man vilken koll och respekt man har på den kommande motståndaren.
Detta kommer att bli en perfekt match för Lagerbäck att testa nya spelare i nya positioner, och nu måste Lagerbäck våga detta hela matchen ut utan att byta in sina gamla favoriter som om några år inte finns kvar i landslaget, föryngringen måste ske stegvis och med balans.
Men se upp med Mario Frick på lördag.

Jag vill att Sebastian Larsson ska spela högerback och få slå alla hörnor, vilket han gör mycket bra i Birmingham.
***

Förvånande att Tamandi lämnar AIK gratis? Han hade ju inget större stöd hos sina fans...hoppas fansen är snällare i Lyn Tamandi.
***

Ser ut som om många Allsvenska lag är intresserade av den nigerianske supertalangen? Abiola Dauda, han har redan gjort bra ifrån sig i Örebro SK.
Jag har 2 frågor ang Dauda.
1. Hur kan en nigeriansk supertalang spela för Sölvesborg i div 2? Låter skumt tycker jag..

2. Hur definierar man ordet supertalang? Nigeria har en riktigriktig supertalang i forwarden Macauley Chrisantus, men han ska eventuellt till Manchester Utd och inte Örebro SK...

Chrisantus in action.


1 kommentar:

Anonym sa...

jaaa...Tänk om han Chrisantus kunde lira i Allsvenskan!!

grym..